29 nov Eerste Game Bakery Meetup in teken van Programmeurs
Ontzettend bedankt aan alle 37 aanwezigen en 6 showcasers die onze Programming Meetup zo levendig en inzichtelijk maakten! We verwelkomden een flink aantal programmeurs die hun inzichten en geleerde lessen met elkaar hebben gedeeld.
Opening door Abbey Games
Manuel van Abbey Games opende de Meetup en bracht game-prototype Moonlander mee, waar alle deelnemers aan konden sleutelen tijdens het evenement! Door functies en (visuele) features toe te voegen wisten de aanwezigen de simpele en beperkte showcasegame om te toveren tot een grotesk spektakel. En dit alles zonder de game te hoeven afsluiten, door de werkwijze van het live bewerken van code, zoals gehanteerd door Manuel en Abbey Games.
Naast programmeurs waren er gasten aanwezig die juist een programmeur willen aannemen. Goed om te zien dat ook die kruisbestuiving heeft plaatsgevonden op dit netwerkevenement nieuwe stijl.
Showcases
Naast Manuel waren de overige 5 showcases:
- Staxel (Plukit) – presenteerde hoe een voxel ray tracer er onder de motorkap uitziet
- Autogame Deluxe (BlauwPrint) – verkeerschaos bestuurd met een enkele knop, gemaakt in GameMaker Studio 2
- Robot Kwantor (Gee!Design) – toonde de ontwikkeling van een autonome robot, naast voorbeelden van games met bijzondere interfaces
- My Chef (Lions Den Software) – gebruikt algoritmes om recepten te genereren
- AI Flying Game (Jan Willem de Wit) – demo van een vliegsimulatie bestuurd door een KI, die middels Reinforcement Learning papieren vliegtuigjes leert vliegen
De Programming Meetup was de eerste van zijn soort, en daarmee is er uiteraard ruimte voor verbetering. Niettemin zijn we erg trots en tevreden met het resultaat.
Ook de bezoekers reageerden positief op het format en de uitvoering van het evenement. We voelen ons hierdoor gesteund en zullen deze koers verder doorzetten.
De volgende Meetup is gepland op 12 januari en staat geheel in het teken van 3D Art. De spreker van dat evenement wordt binnen enkele weken bekend gemaakt.